2012-03-08

Rock around the clock (nästan)

Jag ska inte ens försöka låtsas att beskedet att "Huset under bron" vid Skanstull får fem-tillstånd innebär någon större personlig glädje för mig. Klockan fem på morgonen ligger jag i regel och sussar sött (alternativt snarkar högljutt; jag är i vart fall inte under en bro vid Skanstull).

Huset under bron har öppet!

Icke desto mindre unnar jag naturligtvis de nattpigga klubbkidsen att få hålla i gång bäst de vill. Det borde fler få göra. Varför skulle man inte kunna vända på lagstiftningen? I stället för att behöva ansöka om tillstånd för att ha öppet till 03, 05 eller vad det nu är, så skulle alla klubbar få ha öppet som de vill. De som av olika skäl missköter sig – överserverar, inte håller ordning, är för högljudda osv. – skulle dock kunna få sina öppettider begränsade.

Det vore en rimligare ordning, tycker jag. Tills vidare får man väl nöja sig med att en och annan klubb med 05-ambitioner slinker igenom tillståndsnätet.

Inga kommentarer: