2011-06-23

Nya värdeord på Skatteverket!

Ibland tänker jag tillbaka på den tid när jag bloggade om Skatteverket. Det var så enkelt då. Myndigheten är liksom en outsinlig källa till blogguppslag.

Som tur är har jag f.d. kollegor som ibland förser mig med inblickar i myndighetens förehavanden. Idag fick jag till exempel veta att stora förändringar är på gång vad gäller Skatteverkets stolta värdeord. Under de fyra år jag tjänstgjorde i myndigheten itutades vi att en skattmas ska vara offensiv, pålitlig och hjälpsam (se Inifrån Skatteverket, del 241).

Men det var då det. Från den Heliga gd-stolen har nu utgått en bulla att värdeorden ska modifieras. I framtiden förväntas vi sålunda vara offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

The times they are a-changin'.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mmm vist är de bra! Nya GD:n verkar dock bättre än den gamla alltid något.