2008-01-29

Film à la Surprise

För en del av den lilla julbonus som fackförbundet ST i all sin outgrundliga vishet och stora nåd förhandlat fram till oss oorganiserade arbetstagare tänkte jag unna mig lite påfyllning i filmhyllan. Alltså surfade jag in på Cdon.com och beställde fyra riktigt bra filmer - Zozo, La vie en rose, Capote och Undergången. I dag damp beställningen ner i postlådan. Lycklig som ett barn på julafton plockade jag fram den ena filmen efter den andra - Zozo, La vie en rose, Capote och, eh, Kukhäxan.
Vilken ska bort?

Den sistnämnda är, av omslaget att döma, en s.k. vuxenfilm. Den är producerad i Tyskland och handlar (enligt baksidestexten) om "Sylvana, en kvinna som låter begären styra hennes handlingar. Hon kan konsten att manipulera en man och hans trollstav till att utföra underverk i sängen". Sylvana avporträtteras också i en inte tekniskt högklassig men påfallande figurativ bildsvit.

Jodåsåatt. Till helgen blir det filmmaraton med lite knorr på slutet.

2 kommentarer:

Petter Envall sa...

Hahaha...klassiskt! Jag antar att den stackars paketeraren på CD-On gjorde en snabb personlighetsanalys baserat på dina övriga filmval och kom fram till att beställaren förmodligen är en överkulturell kuf som inte sett någon "action" på år och dag och som därmed i all välmening ville hjälpa dig på traven!;)) Varför händer sånt aldrig mig....?!

Noa Resare sa...

Det var något av det roligaste jag läst på länge. Läste högt för maken, och han skrattade så han nästan ramlade ur sängen. Tackar!