2007-01-08

Mitt 2006

Egentligen var det tänkt att jag skulle skriva den här sammanfattningen av 2006 på nyårsafton men eftersom jag varit datorlös i typ en månad så blev det inget med den saken. Här kommer i alla fall några noteringar om mitt 2006.

2006 var ett bra år.

2006 var ett bra år för att Alliansen vann valet och för att jag fick förmånen att hjälpa till i valrörelsen. 2006 var också ett bra år för att min lokalförening valde in mig i stadsdelsnämnden i Älvsjö. (En nominering jag sedan fick frånträda p.g.a. flytten.)

2006 var ett bra år för att jag flyttade till en ny, större lägenhet närmare stan. Min balkong är jättestor och jag trivs fantastiskt bra.

2006 var ett bra år för att jag reste mycket. Jag har varit i London, Krakow, Prag, Berlin och New York. Jag har varit i skärgården och i Dalarna. Jag älskar att resa och är lite ledsen att jag inte kommer att ha råd att resa lika mycket nästa år.

2006 var ett bra år för att jag fick löneförhöjning två gånger. Sen sökte jag ett nytt jobb, fick det och två års löneökningar utraderades i ett nafs. Staten betalar dåligt.

2006 var ett bra år för att jag fick uppleva många känslor. Jag har varit olyckligt förälskad och lyckligt oförälskad. 2007 tänkte jag prova på nån annan känsla.

2006 var ett bra år för att jag lärde känna många nya människor. Trevliga människor, roliga människor, intressanta människor. Dryga människor, självupptagna människor, ocharmiga människor.

En del tråkigheter har hänt också. Petter har flyttat till andra sidan jordklotet. Min träning har fallerat. Jag har gjort en del saker jag ångrar. Och så är det en del saker jag ångrar att jag inte gjort.

Men på det hela taget är jag alltså nöjd med mitt 2006. Allra bäst var naturligtvis avslutningen, nyårshelgen. Det kanske jag återkommer till. Tills vidare den sångtext som passar allra bäst in på mitt liv just nu.
Strangers in the night, exchanging glances
Wondring in the night
What were the chances we'd be sharing love
Before the night was through.

Something in your eyes was so inviting,

Something in you smile was so exciting,
Something in my heart,
Told me I must have you.

Strangers in the night, two lonely people
We were strangers in the night
Up to the moment
When we said our first hello.
Little did we know
Love was just a glance away,
A warm embracing dance away and -

Ever since that night we've been together.
Lovers at first sight, in love forever.
It turned out so right,
For strangers in the night.

Inga kommentarer: