2006-11-05

En trevlig kväll tills lampan slocknade

Gårdagkvällens surprise party var synnerligen lyckat. Festföremålet anade inga ugglor i mossen och såg väldigt förvånad ut när ögonbindeln lyftes av. (Han har beskrivit det själv på sin blogg.)

Eftersom Petter ska flytta till Hong Kong så hade festen Kinatema. Vi drack kinesiskt öl, åt kinakrubb och flickorna hade rispinnar i håret.

Alla hade trevligt och humöret var på topp. För min del fick dock det roliga ett abrupt slut efter tre raka sambuccashots (jag är så dum, så dum) och Jessicas köksgolv fick bli min vilostad (tack Emma, Maria, Julia och Jessica för god och kärleksfull omvårdnad) och sedan även mitt natthärbärge. Sömnen var efter omständigheterna förvånansvärt god, och Jessicas frukost fick mig på fötter.

Resten av denna blytunga söndag har tillbringats i vänners sällskap på en brunchrestaurang i Hammarby sjöstad, mycket trevligt. Snart ska jag iväg på bio.

Hjälte.

Firad. - Fyllo.

Glassbomb.

Inga kommentarer: