2006-10-01

På safari i storstadsdjungeln

I går var jag bjuden på safarimiddag. När jag fick inbjudan trodde jag först det handlade om en middag med djungeltema, men så var det ju inte. Safarimiddag går ut på att man äter de olika rätterna hos olika personer. På min lott föll att, tillsammans med och hemma hos Petter, laga förrätt till sex personer (vilka gästerna var fick vi inte veta förrän de kom). Därefter skulle vi ta oss till Surbrunnsgatan och käka huvudrätt för att sedan avsluta kvällen på Gärdet med efterrätt och fest - ett litet socialt äventyr i storstaden, alltså.

Kvällen var mycket lyckad. Det var kul att inte veta vilka som kom på besök och vilka man skulle äta huvudrätt tillsammans med. Och sen återförenades alla efter desserten för ett stort party-larty. Som resulterade i att jag inte var hemma förrän... ja, 04:11 står det på taxikvittot så jag får väl lita på det.

Inga kommentarer: